In عَطش

گاهی اُوقات هَم هست که ، گوشه ای از خانه ات گیر می کُنی . . . !

In عَطش

گاهی اُوقات هَم هست که ، گوشه ای از خانه ات گیر می کُنی . . . !

درک توبــه

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۶ ب.ظ


این که معتاد به سیگار است این هفته برایش مجاهده است آنکه عادت به سیگار ندارد یک هفته عادی است که برایش می گذرد.

کسی که بی پروائیها و تقلبها داشته و حالا می خواهد در خط رهبر باشد این چه زجری باید بکشد تا آن عادات را ترک کند از این جهت خدا نسبت به این افراد می فرماید: فاولئک یُبَدِّلُ الله سَیِّئاتهم حَسَناتٍ» (فرقان آیه 70) خدا بدیهای اینها را تبدیل به حسنات می کند این به دلیل زجرهایی است که می کشند شما فکر می کنید.

«حُر» چقدر زرنگ بود؟ او که تا شب عاشورا از فرماندهان سپاه ابن سعد است روز عاشورا یکی از شهدای بزرگ تاریخ اسلام می شود آیا شما فکر کردید که حُر این بیست و چهار ساعت را چطور گذراند؟ خودت را به جای او گذاشتی؟ کسی که بین آنها محترم بود زن و فرزندان داشت همه ی گوشتش زیر دندان آنها بود آیا فکر کردی وقتی حُر در این طرف شهید بشود آنها خانواده او را در آن طرف به آتش می کشند که آبروی ما را بردی؟

او قید زن و فرزند و تمام تعلقات را زده است خانه اش را غارت می کنند همه چیزش را می برند این بیست و چهار ساعت برایش به اندازه چندین سال زجر گذشته تا توانسته است از تمام این دشواریها بگذرد و تصمیم نهایی اش را بگیرد گفت باید با اینها برگشت کار بزرگی کرده کاری که دیگران در کلّ چند سال موفق نمی شوند همان زجر را یک روزه کشیده اسخل:لازمه ی پیوستن حرّ به امام حسین علیه السلام، کار دشوار ترک تمام تعلقات بوده است زیرا تبدیل نمودن عادات بد به خوب، مجاهده را طلب می کند مانند کسی که برای ترک سیگار، زجر زیاد می کشد.       


ماخذ: مثل ها و پند ها-حائری شیرازی      جلد: 1 صفحه: 21 تا 22

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی